آرشیو اسفند ماه 1401

ارائه کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ

قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا یکی دیگر از مفاهیم دنیای جذاب آموزش بازاریابی محتوا است. اگر تا کنون چیزی در این باره نمی دانید با ما همراه باشید.

در این مقاله در مورد تعریف قیف بازاریابی و نحوه کار آن صحبت می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه می توان با تولید محتوا میزان بازدهی آن را بیشتر کرد.

تعریف قیف بازاریابی

اینکه کاربران پس از آشنایی با یک برند تجاری تا خرید محصول از آن برند چه مراحلی را پشت سر می گذارند را قیف بازاریابی می گویند.

چرا قیف؟! زیرا تعداد کسانی که با یک برند آشنا می شوند خیلی بیشتر از کسانی هستند که خرید می کنند در واقع هر چه به سمت خرید محصول نزدیک شوید تعداد کاربران کمتر میشود به همین دلیل به آن قیف بازاریابی می گویند، اما در جهان ایده آل به جای قیف از شکل استوانه استفاده می شود پس هر چه شکل قیف شما به استوانه نزدیک تر شود بازاریابی شما ایده آل تر خواهد بود.

در قسمت بالای قیف بازاریابی محتوا افراد زیادی از تجارت و محصولات شما مطلع می شوند که این اولین مرحله فرآیند تبدیل کاربر به مشتری است. در اواسط قیف تعداد مشتریان احتمالی کمتر شده و افرادی که کنجکاوند درباره محصول شما بدانند ولی هنوز تصمیم خرید ندارند باقی می مانند.

در انتهای قیف نیز فقط افراد مصمم برای خرید به سمت شما می آیند. خب بدین ترتیب ماموریت شما ایجاد یک قیف مستحکم و تبدیل این قیف به استوانه است. با این تبدیل و نزدیک شدن قیف به استوانه تعداد بیشتری از مشتریان شما به انتهای قیف می روند و نرخ تبدیل شما افزایش خواهد یافت.

جعبه نکته

نکته جالب :

بیشتر افراد تکنیک های بازاریابی را مختص مراحل ابتدایی قیف می دانند اما این صحیح نیست. بازاریابی برای تمام مراحل قیف است و در هر مرحله ای از قیف به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان خود را به انتهای قیف هدایت کنند.

با استفاده از محتوا و تصاویر، فرصت زیادی در دارید که بتوانید مطلب خود را به مخاطب القا کنید و کاری کنید تا گلوگاه قیف تا انتهای آن پهن تر شود تا کاربر به راحتی مشتری شما گردد.

در مدل قیف بازاریابی محتوا ۴ مرحله اصلی وجود دارد که شبیه دم کردن قهوه است. بیایید برای مخاطبان خود یک فنجان قهوه از جنس محتوا دم کنیم!

افزایش نرخ تبدیل,فروش با قیف بازاریابی,قیف بازاریابی

کشف: بالاترین سطح قیف بازاریابی

اهداف: ۱- آگاهی از برند ۲- دریافت غیر مستقیم مشتری

تاکتیک ها: ۱- محتوای آموزشی ۲- محتوای ویروسی

در این مرحله کل ماموریت شما آگاه سازی مشتریان و یا حتی کل بازار از برند تجاری شماست. در برخی موارد مشتریان از کاربرد محصولات شما و اینکه چه نیازی را رفع می کند آگاهی ندارند پس باید با آموزش هایی برای مشتریان خود این موضوع را روشن کنید.

سعی کنید مشتریان را به محصولات خود علاقمند کنید و کنجکاوی افراد را نسبت به محصولات و برند تجاریتان بر انگیزید. طوری از برند خود صحبت کنید که شما را همیشه به خاطر داشته باشند و بعنوان برندی قابل اعتماد بشناسند.

اما در این مسیر نباید تنها از برند خود صحبت کنید بلکه باید نیازها و خواسته های مشتری را درک کرده و برای پاسخ به آنها آموزش دهید. بالای قیف بازاریابی همان جایی است که بازاریابی ربایشی یا جاذبه ای (Inbound Marketing) می تواند به بهترین شکل انجام شود.

اگر بتوانید با ارائه محصولات خود نیازهای مشتری را برطرف کنید محبوب مشتریان شده و از شما بعنوان معتبرترین برند قدردانی می شود. تنها وظیفه شما اثبات مفید بودن محصولات و خدماتتان به مشتریان است.

در مرحله کشف چه نوع محتوایی به کار می آیید؟

o پست های وبلاگی

o وبینارهای تخصصی

o محتواهای طولانی و محتوای همیشه سبز

o راهنمای جامع

فایل های ویدیویی

خبرنامه های ایمیلی

بررسی نمونه واقعی: شکلات تئو (Theo)

کارخانه شکلات سازی تئو که در سیاتل آمریکا قرار داد نمونه جالبی است از یک برند معتبر با استفاده از پاسخ به نیاز کنجکاوی مشتریان خود. ماجرا از این قرار است که این کارخانه با اینکه شکلات های متنوعی را می فروشد اما بیشتر به خاطر برگزاری تورهای تفریحی در کارخانه شناخته شده است. مسئول تور به بازدیدکنندگان همه چیز را توضیح می دهند.

آنها می گویند که شکلات ها از کجا به دست آمده و طی چه فرآیندی این دانه ها به شکلی که در فروشگاه می بینند در می آیند. در انتها بازدیدکنندگان احساس یک متخصص شکلات سازی دارند و نه تنها فکر می کنند که همه زیر و بم کارخانه شکلات سازی را می دانند بلکه برند تئو را یک برند قابل اعتماد می دانند، و این باعث وفاداری مشتریان این کارخانه شده و آنها برند تئو را در ارائه اطلاعات سخاوتمند می دانند.

جلب توجه مخاطب: میانه قیف بازاریابی

اهداف: بدست آوردن مستقیم مشتری

تاکتیک ها: راهکارهایی برای چالش های پیش آمده

این مرحله همان جایی است که با تولید محتوای مناسب می توانید امکان ارزیابی خود را به مشتریان بدهید و جلب اعتماد کنید. مشتریان شما با راهکارهایی که می دهید شما را میشناسند. شاید مشتریان در این مرحله به شما اعتماد نکنند، پس لازم نیست از فروش محصولتان بگویید ولی باید محتوایی تولید کنید که توجه شان را جلب کند.

چون در این مرحله بطور مستقیم با مشتریانی در ارتباطید که تجارت شما به ایشان کمک می کند پس باید از اطلاعات کافی ایشان در مورد شرکت خود مطمئن شوید.

در مرحله جلب توجه چه نوع محتوایی مفید است؟

مطالعات موردی

ویدیوهای نمونه

محتواهای آموزشی کار با محصولات

اطلاعات و ویژگی های محصولات

مطالعات موردی که برخی از مشکلات مشتریان را حل می کند از موثرترین هاست. مثلاً یک ویدیوی آموزشی کوتاه که به رفع یک مشکل از کاربر کمک می کند.

بررسی نمونه واقعی: کلوچه خانگی

Nestle دستور پخت کلوچه های مشهور خود را در پشت بسته بندی آن درج کرد.  این دستور پخت برای فروش بیشتر در اختیار مردم قرار نگرفت اما باعث شد مشتریان برای خرید حداقل دستور پخت به سمت خرید این محصول بروند.

یادتان باشد میانه قیف بطور مستقیم روی فروش محصول تمرکز ندارد و از محصول یا خدمت شما به عنوان یک وسیله برای رسیدن به هدف استفاده می کند. این هدف ممکن است کسب رتبه گوگل باشد یا فروش یک کلوچه!

تبدیل کاربر به مشتری: انتهای قیف بازاریابی

اهداف:  معامله کردن با مشتری

تاکتیک ها: توضیح محصولات و ویژگی مفید آن

اینجا انتهای قیف است و بسته به نوع تجارت، آخرین مرحله از قیف بازاریابی. تا اینجا بخوبی طی شده و حالا مشتری به شما اعتماد کرده است و تمایل به خرید محصول دارد. تنها کاری که باید انجام دهید متقاعد کردن او برای خرید است. بهتر است قبل از اینکه مشتری بخواهد تصمیم خود را بگیرد او را شگفت زده کنید.

برای شگفت زده کردن مشتری چه نوع محتوایی بکار می آید؟

نقد و بررسی محصولات

توضیح فروش محصول

توصیه دیگر مشتریان

در این نوع محتواها صریح و روشن صحبت کنید، و ارزش محصولات خود را به وضوح شرح دهید. می توانید از نمودارهای مقایسه ای استقاده کنید. می توان گفت محتوایی که تولید می کنید ابزار فروش بازاریابی محتواست.

بررسی نمونه واقعی: سایت آمازون

در گذشته خرید از سایت آمازون احساس خاص بودن داشت. اما در حال حاضر کمی متفاوت است. امروزه اگر با یک کلیک بتوان سفارش داد می توان گفت تجربه خرید خوبی داشته اید. در خرید از سایت آمازون اطلاعات زیادی را نمی بینید جز توضیحات دیگر کاربران، با این حال تجربه خوبی خواهید داشت. پس ایجاد یک تجربه خوب برای خرید نیاز به پیچیدگی خاصی ندارد!

نگهداری مشتری: بعد از قیف بازاریابی

• اهداف: حفظ مشتریان موجود، پشتیبانی و حمایت از مشتریان

• تاکتیک ها: کمک و پشتیبانی مشتری، نظم سازمانی

حالا مشتری را به دست آورده اید و دیگر تنها هدف شما حفظ این مشتری است. بازاریابی محتوا می تواند بخشی از این فرآیند باشد. در این مرحله سعی می شود مشتریان اولیه به مشتریان دائمی مبدل شوند و باید بر روی نگهداری مشتری متمرکز شد. مثلاً در کسب و کارهای اشتراکی باید مطئن شد که مشتری دوباره اشتراک خود را تمدید می کند.

برای نگهداری مشتریان خود چه نوع محتوایی مفید است؟

پشتیبانی از مشتریان

پیشنهادات ویژه

ایمیل مارکتینگ و پیگیری آنها

آموزش های گام به گام

تجربه کاربری تاثیرگذار در رابطه با استفاده از محصول

بررسی نمونه واقعی: سایت Tumblr و شرکت Boden

سایت Tumblr یکی از پلتفرم های وبلاگ نویسی است که به علت تجربیات کاربری عالی، شناخته شده و مشهور است.

شرکت Boden که در حوزه پوشاک فعالیت دارد برای بالا بردن رضایت مشتریان خود از ایمیل های تایید حمل و نقل و بسته بندی شاد استفاده می کند که موجب ایجاد وفاداری در مشتریان می شود.

قیف بازاریابی محتوا,مراحل قیف بازاریابی,مراحل قیف فروش

هر مرحله از این فرآیند نیاز به رویکردی متفاوت داشت که باید طبق آن محتواهای با شکل مناسب تولید کرد. در کدام مرحله از قیف محتوا تولید می کنید؟ مهم نیست، نکته مهم شناخت نیازهای متشری و صحبت در مورد آن است. بدانید که مشتری شما چه چیزی دوست دارد بشنود و همان را به او بگویید.

منبع :

https://www.webinseo.com/content-marketing/marketing-funnel

۰ ۰

افزایش ممبر تلگرام

ممبر تلگرام چیست؟ این سوال معمولا برای افرادی که از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده نمی کنند پیش میاد. البته افرادی هم هستند که دارند از تلگرام استفاده می کنند ولی با معنی ممبر تلگرام آشنا نیستن.
به هر حال در این مقاله میخوام بهتون معنی ممبر تلگرام رو یاد بدم، تا اگه یک روز کسی ازتون پرسید ممبر تلگرام چیست؟ یک جوری بهش توضیح بدین که هم طرف قشنگ متوجه معنی ش بشه، هم خودتون عشق کنید از توضیح درست تون. 

ممبر تلگرام چیست؟
بزارید اول معنی لغوی ممبر رو بهتون بگم، ممبر که یک کلمه انگلیسی هست و به صورت member نوشته می شود که در زبان فارسی به معنای عضو یا اعضا می باشد.
به زبان ساده تر بخوام بگم به اعضای یک کانال یا گروه تلگرام میگن ممبر تلگرام.
اگه از معنی لغوی ممبر تلگرام چیز خاصی رو متوجه نشدید و هنوز براتون سواله که ممبر تلگرام چیست؟ 

برای اینکه قشنگ متوجه معنی ممبر تلگرام یعنی چی بشید باید اول بریم یکم از کانال و گروه تلگرام با هم حرف بزنیم

معنی ممبر تلگرام چیست؟ 
وقتی عضو یک گروه یا کانال میشوید، تعداد کسانی که عضو آن گروه یا کانال هستند را مشاهده می کنید، به این اعضا میگن ممبر گروه یا کانال تلگرام.
برای مثال گروهی تقریبا 4k ممبر داره

در واقع ممبر تلگرام مثل همان فالوور اینستاگرام میمونه، همانطور که در اینستاگرام هر نفر یا عضوی که شما رو فالو کند میگید یک فالوور به لیست فالوور هایم اضافه شد؛ در تلگرام هم هر وقت یک نفر عضو یک کانال یا گروهی بشه یعنی یک ممبر به لیست ممبر های آن کانال یا گروه اضافه شده است. پس تنها فرقش اینکه در تلگرام به تعداد کسانی که ما رو دنبال کرده اند میگیم Member ولی در اینستاگرام میگیم Follower.
راستی اگر به دنبال افزایش فالوور های پیج اینستاگرام خود هستید بازم من بهتون خرید فالوور اینستاگرام، خرید لایک یا حتی خرید پیج اینستاگرام را توصیه میکنم.

انواع ممبر تلگرام
بسیار خب حالا که معنی ممبر تلگرام چیست رو به خوبی درک کردیم وقتشه که بریم با انواع ممبر تلگرام آشنا بشیم.
اگر شما صاحب کانال یا گروه تلگرامی می باشید این قسمت از مقاله رو اصلا از دست ندین چرا که آشنایی با انواع ممبر تلگرام و استفاده به جا از آن، خیلی میتونه در پیشرفت کانال یا گروه شما اثر گذار باشه.
خب بریم سراغ معرفی انواع ممبر تلگرام.

ممبر فیک تلگرام چیست؟
ممبر فیک تلگرام یکی از انواع ممبر های تلگرام است که فقط جهت بالا بردن تعداد اعضای کانال یا گروه و افزایش اعتبار آن کاربرد دارند. چرا که ممبر های فیک هیچ فعالیتی در کانال یا گروه شما ندارند، یعنی نه پست هایی که میزارید رو سین میکنند و نه در گروه چت می کنند.
این ممبر ها اکثرا با شماره های خارجی ساخته شده اند.

ممبر پروکسی تلگرام چیست؟
فیلترشدن تلگرام در ایران ، یک فرصت تکرار نشدنی به کسانی که میخواهند ممبر تلگرام واقعی و هدفمند جذب کنند داد. شاید بپرسید یعنی چی؟ الان بهتون میگم.
همانطور که میدانید اکثر ایرانی ها برای دور زدن فیلتر، از پروکسی تلگرام استفاده میکنند.
پروکسی تلگرام جوری ساخته شده که پس از اتصال به اون یک کانال اسپانسری، در بالای تلگرام شما پین میشود.
این اتفاق برای تمام کسانی که به پروکسی وصل هستند اتفاق می افته و کانال شما در معرض دید چندین هزار نفر قرار میگیره. در این صورت هر کسی که از محتوا کانال شما خوشش بیاد عضو کانال شما میشه.
جالب شد درسته؟ به این روش از انواع ممبر تلگرام میگن ممبر پروکسی تلگرام.
حالا که فهمیدید ممبر پروکسی تلگرام چیست و چگونه کار میکنه؟ اگر به دنبال افزایش ممبر کانال تلگرام خود به صورت واقعی و هدفمند هستید این فرصت رو از دست ندین.
چرا که برای جذب ممبر واقعی روشی بهتر از این وجود نداره البته روش هایی دیگه ای هم برای جذب ممبر واقعی وجود داره که در ادامه بهش میرسیم، ولی بازم به این روش نمیرسه.

ممبر پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
یکی دیگر از روش های افزایش ممبر تلگرام به صورت واقعی ممبر پوش نوتیفیکیشن می باشد. حالا ممبر پوش نوتیفیکیشن تلگرام چیست؟
تا حالا شده برنامه هایی مثل فال حافظ یا تلگرام های غیر رسمی روی گوشی خود نصب کرده باشید، و هر از چندگاهی تبلیغاتی به صورت نوتیفیکیشن به شما نمایش داده شود؟
بعضی از افراد برای جذب ممبر واقعی تلگرام از این روش استفاده کرده و تبلیغ کانال یا گروه تلگرام خود را می کنند.

ممبر اد اجباری تلگرام چیست؟
اگر از تلگرام های غیر رسمی استفاده کرده باشید احتمال زیاد هر چند وقت یکبار می بینید که عضو کانال یا گروه هایی در تلگرام شده اید که شما با اختیار خودتان وارد آنها نشده اید.
بعضی از تلگرام های غیر رسمی با توجه به دسترسی که به اکانت شما دارند به صورت اجباری شما را عضو کانال یا گروه هایی میکنند؛ به همین دلیل به این نوع از انواع ممبر تلگرام میگن ممبر اد اجباری تلگرام.
درسته که این روش جزئی از روش های افزایش ممبر به صورت واقعی هست ولی خب ریزش بسیار بالایی داره.

راستی یک چیزی داشت یادم میرفت بهتون بگم.
یک نوع ممبر تلگرام دیگه داریم به اسم ممبر هیدن که در واقع زیر مجموعه ممبر اد اجباری حساب میشه و از طرفی شباهت خیلی زیادی به ممبر فیک تلگرام داره.
در تعریف ممبر اد اجباری گفتیم که شما به دلیل استفاده از تلگرام های غیر رسمی به اجبار عضو کانال هایی میشد که با میل خودتان نبوده ، ممبر هیدن هم دقیقا همینه ولی با این تفاوت که شما متوجه عضو بودن در این کانال یا گروه ها نمی شوید.
چون نه اعلان های آن گروه و کانال ها براتون میاد نه در لیست کانال یا گروه ها قابل مشاهده هستند؛ خلاصه اینطوری بگم که مخفی شدن.
بدون شک خودتون فهمیدید که شباهت ممبر هیدن با ممبر فیک تلگرام چیست؟! اما اگر نفهمیدید اصلا جای نگرانی نداره خودم بهتون میگم.
همانطور که گفتیم در ممبر هیدن چون این کانال ها مخفی شده اند و ما متوجه عضو بودن در آنها نیستم، نمی توانیم هیچ تعاملی با اون کانال داشته باشیم. یعنی ممبر هیدن مثل ممبر فیک می مونه و فقط جهت بالا بردن تعداد اعضای کانال بدرد میخوره.
البته ناگفته نماند که ممبر هیدن ریزش کمتری نسبت به ممبر فیک تلگرام داره

منبع :
https://instagit.ir/%D9%85%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/
۰ ۰